JAK zacząć działać? - reaktywacja bloga


Czy tak jak ja masz czasem na coś ochotę? Pragniesz czegoś nowego? Chcesz coś zmienić, zacząć coś nowego? ALE NIE WIESZ JAK? 

No właśnie i tu pojawie się proste pytanie : JAK ZACZĄĆ?
Często zadaję sobie to pytanie zwłaszcza jak chcę coś zmienić w swoim życiu. Ty pewnie też i pewnie Ciebie jak i mnie zaczyna męczyć to ciągłe załamywanie rąk i narastająca frustracja gdyż nie wiemy od czego zacząć. Ehh… znam ten ból nie od dziś… 

Ale ale! Głowa do góry! Podwiń rękawy i bierzemy się do pracy! ^^ (yyy… ale że co? że jak?)(nie zadawaj już tego pytania i doczytaj post do końca a potem zasuwaj i działaj ;)) 


Jakiś czas temu (w sumie to chyba dawno) wpadliśmy w nową modę na bycie Fit. Nagle wielkie bum na zdrowe odżywianie i treningi. W sklepach nowe regały z produktami fit i bio a na siłowni ruch jak na autostradzie. Nie wspomnę np o instagramie który został wręcz zasypany zdjęciami wysportowanych i wyrzeźbionych sylwetek pań i panów. (Też to zauważyłeś, drogi czytelniku? Ciężko by było nie zauważyć. Osobiście pamiętam jak im mniejszy tyłek miała dziewczyna tym lepiej a teraz odwrotnie xD ) A google? Po wpisaniu frazy: „jak zacząć…?” nie pojawiały się już dokończenia w stylu: „…uczyć się angielskiego” czy „….zarabiać na…”. Zamiast tego domyślnie pojawiało się :” jak zacząć biegać? Jak zacząć zdrowo się odżywiać? jak zacząć odchudzanie?” 
Zauważyłeś? No chyba że Cię ten temat w ogólnie nie interesuje to google nie podsunął Ci takich tematów ;) 
JAK? JAK ? JAK? - tak zaczynają się wszystkie pytania które napisałam wyżej. Prawdę mówiąc odpowiedzi na te pytania już znasz ale pozwól, że  najpierw opowiem Ci swoją historię.

(Jeszcze mały przerywnik - jeśli właśnie zastanawiasz się JAK przestać jeść słodycze to odłóż to ciastko czy czekoladę które leży obok Ciebie i weź owocka ;) Masz owocka? no to lecimy dalej z postem:))

Mamy grudzień 2016.
Wielkimi krokami zbliżają się Święta Bożego Narodzenia oraz Nowy Rok. Czas poświęcony rodzinie i zadumie nad własnym życie. Czas w którym coś się kończy i coś zaczyna. Czas cudów. W domu pachnie choinka na której mienią się kolorowe światełka, z radia lecą kolędy, a na stole leżą na talerzyku pierniki. Dom posprzątany, pyszności w kuchni robi mama z siostrą, brat ogląda bajki a tata zawiesza ostatnie bombki. Siedzę w kuchni przy blacie i wbijam w pomarańcze goździki (uwielbiam ich zapach). Jestem zamyślona. Analizuję miniony rok i siebie. Przypominam sobie wszystkie wspaniałe chwile i wszystkie osiągnięcia. Przypominam sobie o postanowieniach nowo noworocznych i czy udało mi się je wprowadzić w życie. Niestety nie wszystkie. Kończę nadziewać pomarańczę i idę do swojego pokoju. Odnajduję listę z zeszłego roku i widzę jak dużo mi się nie udało. Wracam myślami do momentu kiedy to pisałam i zastanawiam się co poszło nie tak. I już wiem. 
Siedziałam wtedy godzinami i szperałam w internecie szukając odpowiedzi jak zacząć robić różne rzeczy. Jak zacząć biega, zdrowo się odżywiać, robić lepsze zdjęcia, zarabiać, pisać bloga, przełamać się do stanięcia po drugiej stronie obiektywu itd… Szukałam złotego lekarstwa, magicznego sposobu. Ale to był częściowo mój błąd. 
Dlaczego? 
Im więcej czytałam tym większy miałam mętlik w głowie, tym bardziej nie wiedziałam co mam w ogóle zrobić. Tyle technik, tyle rad, tyle sprzeczności… pogubiłam się. Szukałam odpowiedzi na pytania które są odpowiedzią. 

A morał z tej bajki jest prosty i wszystkim znany. Nie szukaj pytania jak masz odpowiedź.

Ale to dziwnie brzmi XD Ale mam nadzieję, że rozumiesz mój przekaz i moją historię. Chcę Ci przekazać coś co sama zrozumiałam dopiero niedawno. Wszystkie odpowiedzi masz w sobie. Musisz tylko zadać SOBIE (a nie GOOGLE) odpowiednie pytanie. Zobacz:
JAK zacząć biegać? - ZACZĄĆ BIEGAĆ 
JAK zacząć uczyć się angielskiego? - ZACZĄĆ UCZYĆ SIĘ ANGIELSKIEGO
JAK zacząć pisać bloga? - ZACZĄĆ PISAĆ BLOGA
Proste?
No pewnie! ;)
Więc co Cię jeszcze powstrzymuje? Nie bój się, że nie wiesz, że zrobisz coś źle. Nie bój się i zacznij. Na początek zignoruj wszelkie dobre rady wujka google i po porostu zacznij. Bo jak zaczniesz to możesz się później doskonalić, poznawać nowe techniki i się rozwijać a jak będziesz to wszystko wiedzieć a nie będziesz działać to nic Ci po tej wiedzy. Prawda? No prawda ;)
Chcesz biegać? No to sio! Zakładaj buty i leć a nie szukaj informacje bo nikt Ci nie powie, że masz stawiać najpierw jedną nogę potem drugą i tak coraz szybciej xD

Ja tym postem zaczynam od nowa prowadzić tego bloga. Nie miałam pomysłu na ten post i nie wiedziałam jak zacząć. Ale siedzę w pociągu i nie mam co robić więc wyciągnęłam laptopa i piszę ten post tak całkiem z głowy na gorąco. 

Dobra metoda że nawet coś mi tu wyszło, coś więcej niż dwa zdania ;)


Trzymaj się i do następnego posta mam nadzieję, że już zaczniesz robić to co nigdy nie wiedziałeś jak. 

You May Also Like

8 komentarze

  1. Bardzo pozytywny post. Czasem najprostsze odpowiedzi są najlepsze. Czasem warto zamiast zastanawiać się jak po prostu zacząć to robić. Lepiej gorzej ale zacząć. Świetne zdjęcia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mądry i pozytywny post. Rzeczywiście teraz jest pełno w Internecie o tym jak być fit, coz nie zmienimy tego.
    Pozdrawiam !
    moda-naszym-swiatem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio zmotywowalam się i zaczęłam prowadzić bloga ;) mam nadzieję że wytrwam w tym jak najdłużej, tym bardziej że sprawia mi to dużo frajdy ;)
    PS. Cudne włosy *-*

    OdpowiedzUsuń
  4. ładne zdj

    https://www.instagram.com/eskucinska/

    OdpowiedzUsuń
  5. My kobiety chyba już tak mamy że ciągle byśmy coś zmieniały :)
    Mogłabyś kliknąć w linki w najnowszym poście TUTAJ ? Dzięki :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Podobną tematykę mamy - https://only-maleficent.blogspot.com/ , zapraszam! Ja oczywiście zostaje tutaj na dłużej :D

    OdpowiedzUsuń

* Cieszę się, że doczytałeś post do końca drogi czytelniku :)
* Jeśli to co piszę Ci się podoba to proszę zostań tutaj dłużej bo na pewno znajdziesz jeszcze wiele interesujących postów.
* Biedzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza czy obserwacji.
* Jeśli zaobserwujesz mój blog, to na pewno się odwdzięczę :)
* Koniecznie zostaw link do swojego bloga.
* Pozdrawiam Cię cieplutko i do miłego :)